Goodmorning Bangkok! - Reisverslag uit Ban Khlong Ton Sai, Thailand van Sandrine Sedee - WaarBenJij.nu Goodmorning Bangkok! - Reisverslag uit Ban Khlong Ton Sai, Thailand van Sandrine Sedee - WaarBenJij.nu

Goodmorning Bangkok!

Door: Sandrine Sedee

Blijf op de hoogte en volg Sandrine

04 Januari 2014 | Thailand, Ban Khlong Ton Sai

Wat me direct opvalt, wanneer ik één voet buiten het AirPort-gebouw zet, is de smog. Een dikke mist die door heel de stad hangt. Dit betekent dat ik, nu terug in het hotel, het gevoel heb alsof ik een pakje zware "sjek" heb gerookt. Het hotel staat in een buitenwijk van de stad Bangkok. Om het hotel staan een aantal grote fabrieken. Mensen rijden er af en aan. Verderop is er een markt waar er vis, vlees en mais wordt gebraden op barbecues. Er wordt fruit en groente verkocht en verder voornamelijk spullen die, door mijn westerse blik, vooral op rommel lijken, maar wat hier overduidelijk geld oplevert. Zo zag ik onder andere cassettebandjes liggen met Beatles muziek en "mikkie mouse" t-shirts. (Zo stond het er echt).
Achter de markt ligt een soort sloppenwijk. Er zijn zand en kiezelpaden waarop mensen met de net gekochte spullen in een plastic zak naar huis lopen. Er zijn straathonden en er zitten bedelaars ineengedoken op de grond met het papieren bekertje met geld naar boven gestoken.
Bizar het contrast tussen arm en rijk. Zoals hoe dit chique hotel op de rand van de sloppenwijk staat. Dit vond ik ook wel lastig toen ik over straat liep, want je wordt toch bekeken.
Al die vriendelijke gezichten en mensen die proberen in het Thais een gesprek aan te knopen. En dan vervolgens keihard lachen als ze merken dat ik het niet versta. Ze zijn allemaal vrolijk.
Deze mensen hebben zo weinig, en toch word ik uitgenodigd om kip mee te eten door mensen die, op een kleedje, naast hun bus, op de stoep zitten. Zo gastvrij, allemaal.
De kip heb ik overigens overgeslagen en heb heerlijk geluncht in het restaurant van het hotel. Momenteel is het hier 18:15 uur en ga me zo dadelijk opfrissen voor het avondeten. Vannacht om 2:40 uur vlieg ik door naar Taipei en van daaruit verder naar Denpasar. Ik kan niet wachten.
Keep in touch!

  • 04 Januari 2014 - 12:20

    Stijn:

    Leuke verslagen. We zien uit naar de volgende. Goede laatste stukje reis. X

  • 04 Januari 2014 - 12:28

    Marlies:

    Hallo "Diene",

    Ja wat een stad he dat Bagkok! Ik ben er heel lang geleden ook geweest en heb toen ook mijn ogen uitgekeken. De tegenstellingen zijn enorm en alles zo vlak bij elkaar! Bizar.
    En dat er zoveel jaar later nog niets veranderd is!
    Verstandig dat je de kip hebt overgeslagen.
    Meid smakelijk voor straks en goede vlucht vannacht naar Den Pasar.
    Daar wacht je vats weer een verrassing wat cultuur en omstandigheden betreft.
    Dag, dag, Marlies xx

  • 04 Januari 2014 - 15:05

    José Opfergelt:

    Hoi lieve San,

    Wat heerlijk om jouw verhaal te volgen. De techniek staat voor niets. Mooi geschreven hoor en heel leuk om te lezen! Goede vlucht toegewenst en ik blijf je lezen! X Jos

  • 04 Januari 2014 - 17:19

    Maarten:

    Heerlijk geschreven schat! Cultuursnuiven, heerlijk toch! Niet teveel van de lucht snuiven;-)
    Ben erg benieuwd naar je volgende verhalen. Verborgen talent! Breng een boek uit zou ik zeggen! Succes meiske! Denk aan je. Be safe kuss xx

  • 04 Januari 2014 - 20:37

    Maurits:

    Hallo Sandrine,
    Leuke reisverslagen hoor!!Erg interessant en leerzaam.Ben so wie so,geinteresseerd in het buitenland.
    Ik wens je alle geluk en voorspoed.Goede reis verder.Ik kijk uit naar verdere verhalen.Take Care!!
    Groetjes uit een mild,maar regenachtig Limburg,met veel wind.
    Maurits.

  • 05 Januari 2014 - 20:58

    Madelief:

    Heey scheet, super leuk om te lezen. Zo stoer dat je dit gaat doen! Goede reis en hou ons op de hoogte.
    Dikke kus Madelief en je kleine nichtje in mn buik!

  • 19 Januari 2014 - 18:56

    Franka:

    Mooie beschrijving San!! Is precies hoe ik me deze intensieve stad herinner. You have your way with words :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Khlong Ton Sai

Bali

2 maanden vrijwilligerswerk, yoga en reizen op Bali

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2014

Correctie!

18 Februari 2014

Donatie

21 Januari 2014

Lesson learned

19 Januari 2014

Even iets anders

18 Januari 2014

De Kadewatan school
Sandrine

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 10071

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 24 Februari 2014

Bali

Landen bezocht: